- Kérlek benneteket, hogy segítsetek fejleszteni az ayurvedikát! Elmondhatjátok bátran, milyen je...
- Ayurvédikus testtípus teszt elérhető a regisztrált felhasználók részére! ...
- Tudta-e Ön, hogy az Ayurvéda elvek alkalmasak a kapcsolatok gyógyítására? ...
- Tudta-e Ön, hogy Ayurvédával Indiában sok gyógyíthatatlan betegséget is kezelnek? ...
- Tudta-e, hogy az Ayurvéda szebbé, vonzóbbá teheti Önt? ...
Névnap
Küldjön képeslapot az ayurvedika.hu-ról!
Ne feledd! A nevedet nem te választottad, de megdicsőíteni csak te tudod!
Krisztusvaras.hu
Hirdetés
Szavazzon
Címkefelhő
vízelem ayurvéda felszabadulás apa félelem tagadás testtípus kapcsolatok kapha mama radzsasz egészség betegség panchakarma sötétség sós világosság kismama csípős testi tűz levegő erkölcs szeretet tűzelem lélek barát béke öröm test igazság földelem dosha tudati lelki baba tudat savanyú testvér föld keserű anya tamasz fanyar táplálkozás pitta életmód férfi vágy gyermek szülő levegőelem fájdalom anyagi gúna nő bűn isten éterelem őselem szépség nagyszülő vata ayurvédikus víz szattva vonzódás elem éter édes
Kapcsolatok
Közösség
Jelenleg a csevegőben tartózkodik:
Nincs senki online
Egyéb információk
Napi vicc
A pap és a rabbi már régóta rühellik egymást, ott csesznek ki egymással, ahol tudnak. A pap elhatározza, hogy ez így nem mehet tovább, úgyhogy egy éjszaka átmegy a rabbihoz, és a békülés első gesztusaként lemossa a kocsiját. Másnap éjszaka nagy zúgást hall az udvarában, kinéz, látja, hogy a rabbi éppen vágja le a kocsijának a kipufogócsövét. Ráordít: |
Ayurvéda
A mentáról ayurvédikusanA menta világszerte elterjedt és használt növény. Legismertebb felhasználású teába, hűsítő italokba, szószokban. Ayurvédikus szemmel... Bővebben |
Csaraka, az Ayurvéda ősatyjaCsaraka, az ayurvédikus tudás összegyűjtője és egyesítője. Személye meghatározó az ayurvédikus bölcselet és gyógyítás fennmaradásában,... Bővebben |
A négy életcélEgy ember életútját megfigyelve a régi védikus iratok megfogalmazzák azt a 4 hajtóerőt, törekvést, melyek... Bővebben |
A Pinda-Brahma alapelvA Pinda-Brahma alapelv az ayurvédikus gondolkodás alapvető filozófiai eleme. Az alapelv ismeretével az ember... Bővebben |
More in: Ayurvéda szabályozása, Ayurvédikus irodalom, Ayurvéda általában, Ayurvédában használt anyagok, Gúnák, Doshák, Őselemek |
Egészség
Egészséges szem AyurvédávalA szem a lélek tükre – szokták mondani. A szem a szervezetünkben a tűz elem... Bővebben |
Ayurvédikus marma terápiaA marma szanszkrit eredetű szó, jelentése: titkos, rejtett, érzékeny pont. A marma energiaközpontot jelöl, mely... Bővebben |
Ayurvédikus gyógyszerek formái és felhasználásukAz ayurvédikus orvoslás alapjait képezik a növényi részekből készített és különböző módon alkalmazott készítmények.... Bővebben |
Visszérgyulladás gyógymódja AyurvédávalA visszérgyulladás nem csak az idős kor betegsége, hanem már fiatalabb korban is felüti... Bővebben |
More in: Ayurvédikus egészség, Gyógytanácsok, Ayurvédikus egészségmegőrzés, Ayurvédikus gyógymódok, Receptek, gyógyszerek |
Életmód
Hűsítő Lassi italHa nyár, akkor tombol a meleg, a szárazság és a Nap hője. A Pitta dosha... Bővebben |
Tavaszi Pancsakarma challenge – Beszámoló19 napos megtisztulási programot hirdettünk az Ayurvéda jegyében idén tavasszal. A kihíváshoz közel 300-an csatlakoztak.... Bővebben |
Ayurvédikus méregtelenítő önmasszázsItt a megújulás időszaka! Sokan most készülnek testüket és lelküket méregteleníteni. Mindent tudsz a méregtelenítésről?... Bővebben |
Létezik a tej allergia?A napokban számos internetes fórumon olvashatók a tej fogyasztásának káros hatásai. Utánajártunk a tejfogyasztás ayurvédikus... Bővebben |
More in: Ayurvédikus életmód, Ayurvédikus szépségápolás, Ayurvédikus táplálkozás, Indiai receptek, Vegetáriánus receptek, Wellness, Fürdők, Ayurvédikus masszázs, Jóga, Ayurvédikus receptek, Sport, mozgás, ayurvédikus receptek |
Lelki élet
Karma jóga?Karma jóga, vagy önzetlen szolgálat. A jógában ismert fogalom. A karma jóga célja, hogy az... Bővebben |
Mágikus mantrákA mantrák a hindu és a buddhista vallásgyakorlat tudatot tisztító, gyógyító, a képzeteket megtisztító erejű... Bővebben |
Boldogság, merre jársz?Boldogság. Valamennyi létező közös vágya. Elérésének útvonalai sokszínűek, egyénenként, társadalmi és vallási beállítottságtól függően különbözhetnek,... Bővebben |
A fájdalomtól való félelemHányszor érezzük magunkat sértettnek, sebzettnek, vagy szembesülünk nehezen a kritikával. Nem is sejtjük, hogy ilyenkor... Bővebben |
More in: Téveszmék eloszlatása, Gondolatok, Lelki élet, Kötelesség, Erkölcs, Tanúbizonyságok |
Kapcsolatok
Szülés utáni regenerálódás AyurvédávalAnya lettél. Számos kérdés foglalkoztat, s keresed a babavárás előtti énedet. Hogyan találj vissza magadhoz... Bővebben |
|
Tamasz a gyereknevelésbenA 3 gúna az Ayurvéda tanai szerint (Szattva, Radzsasz, Tamasz) meghatározza ayurvédikus testalkatunkat és... Bővebben |
BabahordozásA babahordozás nem egy új keletű fogalom. Az ősi törzsi népeknél közismert módja annak,... Bővebben |
More in: Kapcsolatok, Babák és mamák, Család, Párkapcsolatok, Társadalmi közösségek, Munkahelyi közösségek |
Napi bölcsesség
Isten ítélete |
Látván az ember igazságra való törekvését segítek neki: ha elbukik felállítom, ha elbúsul megvigasztalom, ha elgyengül megerősítem, ha eltéved, visszavezetem a helyes útra. Aki csak a szájával hisz, de a legkisebb nehézségre is eltántorodik és gyáván megfutamodik az élet kihívásától, azt megtöröm, megégetem és a pokol mélységeibe vetem, hogy megértse: Én vagyok az Úr. Aki bennem hisz, soha el nem veszik, aki tagad engem, az jobb, ha meg sem született volna. |
Napi dilemma
A teremtés dilemmája |
Minden nap eldöntheted, hogy aggódással tekintesz-e a jövőre, s ezzel lassan, de biztosan megteremted azt, amitől félsz, vagy reménnyel és bizakodással várod azt, amire szükséged van. |
A gonosz és a jó mostoha |
Írta: Ayurvéda portál | |||
Amikor egy csonka családba idegen érkezik, a jövevényeket sokszor illetik a mostoha szóval. Gyermekkori meséink miatt sok embernek negatív töltésű a szó is, amely azt is jelzi, hogy nem minden mesetípust helyesen határoztak meg, illetve az íróknak nem volt gondjuk eléggé "kampányolni" a mostohák mellett. A problémakör mindenféleképpen megér egy cikket, mert sokat tanulhatunk belőle.
Az, hogy problémakörnek írtam ezt a körülményt, nem véletlen. A probléma magja az ember természetében rejlik. A test szerint élő embernek egyik ilyen természete a vonzódás, a szabadgyökeinek a minél hamarabb történő megkötése, míg éppen az anyagi természete miatt rendkívül nehezen változik tudata, a legtöbb ember nem, vagy csak igen lassan képes a megbocsátásra, illetve az ezekből fakadó félelmei is dominánsabbak lesznek ilyenkor. Mit jelent ez? Ha a család megcsonkul egészen biztos megjelenik minden tagjában a sötétség, legtöbbször félelem, vagy csak különböző tagadások formájában. Ha meghal egy felnőtt szülő akkor ez érthető, amennyiben pedig az egyik szülő önszántából hagyja el a családot, akkor is űrt hagy maga után azoknak a szívében, akik maradtak. A félelem igen erős kötődés, azonnal életre kelti a vágyat is a helyzet megváltoztatására. A gyermek szeretné visszakapni a szülőt, aki elhagyta őt, a felnőtt ember tágabban értelmezi a probléma megoldását: vágyik egy másik társra. Ayurvédikus szemmel ez a tamasz és radzsasz játéka az emberben.
Ebben a bonyolult lelki helyzetben általában a felnőtt ember vágya győz és megérkezik a családba az idegen. A felnőtt ember szabadgyöke megkötődni látszik, de a gyermekéé nem, ő még mindig a szülőjét várja vissza. Ezt a vágyát nehezen tudja elengedni, megbocsátani a fentebb említett okok miatt, hát még azokat a szokásokat, amelyeket az új szülő iktat be a minden napi rutinba, a változásra való képtelenség mellett még tagadás, vagy lázadás is kialakul a mostoha iránt, s kész is konfliktus melegágya. Ezt fokozhatja az a tény, hogy egy felnőtt ember a mostoha gyermekhez másként viszonyulhat, mint a saját édes gyermekéhez, illetve a mostohában fellépő határozatlanság és félelem, hogy nem tudja meddig mehet el a gyermeknevelés kérdéseiben.
Tehát annak, hogy a mostohákról esetleg negatív képzet él, annak van oka, hiszen az ember természete ösztönszerűen nem képes másként kezelni ezt a helyzetet. Az, hogy ennek így kell maradnia, az már más kérdéseket feszeget. Kinek a felelőssége, ha a konfliktus elmérgesedik és kinek a felelőssége a konfliktus megoldása. A válasz igen egyszerű: mindig a felnőtt emberé. A szülő felelőssége, hogy vágyainak követése közben minden pillanatban tudatában legyen annak, hogy gyermeket nevel és az ebből fakadó érdekeit kommunikálja leendő partnerének. Az ő felelőssége az is, hogy olyan partnert válasszon a vágyai mellett, aki képes együtt élni ezzel a helyzettel, elfogadja az ebből fakadó nehézségeket és törekszik oldani a konfliktusokat. A mostoha feladata, hogy képes legyen felelősséggel dönteni a kialakult helyzet mellett, és törekedni arra, hogy a gyermek tudata képes legyen változni. Nem tagadással és tiltással, hanem a gyermek értelmére történő ráhatással: az ok-okozati összefüggések feltárásával, a helyes célok kitűzésével, és a közösen elfogadott célok felé (amely tartalmazza a gyermek céljait is) történő tudatos törekvéssel. Kezdetben a felnőtt embernek sokkal jobban tudnia kell alkalmazkodnia a gyermekhez, mint fordítva, hiszen mint fent is említettem az ő szabadgyöke még nem került megkötésre, az ő vágya még nem teljesült azóta, mióta a család megcsonkult.
A mostohának a gyermek kezdeti tagadásai, elutasításai ellenére is úgy kell fordulnia a gyermekhez, hogy abban az uralkodásnak és a felnőtt hatalomnak lehetőleg nyoma sem legyen. A kapcsolat építés csak a bizalom elnyerésén keresztül lehetséges, a bizalom pedig az ember szándékainak megértésén. Ha egy gyermek megbízik egy felnőtt emberben elfogad tőle intéseket is, mert érzi, hogy az is érte van. A felnőtt szülőnek is feladata a bizalomépítés, nem hagyhatja magára a két embert, hogy megoldják az élethelyzetet. A szülővel kapcsolatban a gyermeknek bizalma van, erre alapozva a bizalom átörökíthető a mostohára is. A felnőtt szülőnek meg kell értetnie, hogy a gyermek vágya nem tud teljesülni (persze a lehető legfinomabban, figyelembe véve a gyermeki tudat törékenységét), és folyamatosan biztosítania kell, hogy azokat a dolgokat, amelyhez a gyermek a távozott szülőtől várt, azt ebben a családban is megkaphatja, miközben távoli szülőjével bármilyen formában tarthatja a kapcsolatot. Annak a szülőnek is felelőssége ezekben a dolgokban megerősíteni a gyermeket, aki a családot elhagyta. Az esetleges sérelmeit és félelmeit félre téve fontos, hogy ne az esetleges titkos vágyát kommunikálja a gyermeknek (pl.: hogy úgy sem lesz tartós az új kapcsolat), hanem biztosítsa a gyermeket arról, hogy így is a lehető legnagyobb érzelmi és fizikai biztonságban van.
A felnőttnek a felelőssége, hogy ő gyermekfejjel gondolkodjon, mert ő már volt gyermek. A gyermektől nem várható el ez fordítva, hiszen nem érti a felnőtt világot. Aki istenre törekszik, aki benne hisz és remél nem csonkít családot. A család megcsonkulása legtöbbször bűn eredménye (kivéve az elhalálozást), felnőtt ember úgy teheti ezt jóvá, ha annak következményeit is elvarrja. Ha a felelőtlenség hatása sötétség formájában továbbgyűrűzik, akkor a bűn és az abból fakadó bűntudat elkíséri az embert egész életén keresztül. Ha pedig elvarrja a bűn szálait és felelősséget vállal végre tetteiért, meg menekül az ördög hálójából.
|
Napi figyelmeztetés
Az elbizakodott ember |
Az ember, aki saját tudásában bízva elutasítja magától az igazságot, nincs benne az Élet könyvében.
|
Téves mondások
Én olyan romantikus alkat vagyok... |
"Én olyan romantikus alkat vagyok..." - minden bizonnyal nem ismered magad. Sem az igazságnak, sem a békének, sem a kegyelemnek, sem a szeretetnek nem természete a romantika. De mindegyik gyönyörködik az élet minden pillanatában és minden teremtményében. |